Obchodné podmienky
obchodnej spoločnosti Valko Consulting s.r.o.
so sídlom: Kirejevská 1119/6, 979 01 Rimavská Sobota, Slovenská republika
IČO: 54633214
zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel Sro, vložka č. 43799/S
pre predaj produktov a služieb prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese zberatelskekarticky.sk
Účinnosť od: 10. 09. 2025
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "Obchodné podmienky") spoločnosti Valko Consulting s.r.o. (ďalej len "Predávajúci") upravujú v súlade s § 273 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník a príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len "Občiansky zákonník") a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku vzájomné práva a povinnosti Predávajúceho a fyzickej osoby – spotrebiteľa alebo inej osoby (ďalej len "Kupujúci") vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "Kúpna zmluva") uzavretej na diaľku prostredníctvom internetového obchodu Predávajúceho na webovej stránke zberatelskekarticky.sk (ďalej len "Webová stránka"), a to prostredníctvom jej rozhrania (ďalej len "Webové rozhranie obchodu").
1.2. Tieto Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď Kupujúci nakupuje tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti a koná ako podnikateľ (B2B). V takom prípade sa zmluvný vzťah spravidla riadi dohodou strán a Obchodným zákonníkom.
1.3. Odlišné ustanovenia dohodnuté v Kúpnej zmluve majú prednosť pred týmito Obchodnými podmienkami.
1.4. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
1.5. Predávajúci je oprávnený znenie Obchodných podmienok meniť alebo dopĺňať. Tým nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia.
2. Používateľský účet
2.1. Na základe registrácie Kupujúceho na Webovej stránke môže Kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania a objednávať tovar (ďalej len "Používateľský účet"). Objednávku je možné odoslať aj bez registrácie.
2.2. Kupujúci je povinný uvádzať pravdivé a úplné údaje a pri zmene ich bezodkladne aktualizovať. Predávajúci považuje údaje uvedené v Používateľskom účte a v objednávke za správne.
2.3. Prístup k Používateľskému účtu je chránený prihlasovacími údajmi. Kupujúci je povinný zachovávať ich dôvernosť a zabrániť zneužitiu tretími osobami.
2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie Používateľského účtu tretím osobám.
2.5. Predávajúci môže Používateľský účet zrušiť najmä v prípade jeho dlhodobej neaktivity, porušenia zmluvných povinností alebo z dôvodov bezpečnosti.
2.6. Dostupnosť Používateľského účtu môže byť dočasne obmedzená z dôvodu nevyhnutnej údržby alebo výpadkov služieb tretích strán.
3. Uzavretie Kúpnej zmluvy
3.1. Prezentácia tovaru na Webovom rozhraní obchodu má informatívny charakter a nejde o návrh na uzavretie zmluvy.
3.2. Webové rozhranie obsahuje informácie o tovare vrátane cien s DPH a všetkých súvisiacich poplatkov, ako aj informácie o nákladoch na dodanie a vrátenie (ak tovar nemožno vrátiť bežnou poštou). Ceny zostávajú v platnosti po dobu ich zobrazenia.
3.3. Informácie o nákladoch na balenie a dodanie platia pre doručovanie v rámci územia Slovenskej republiky, pokiaľ nie je uvedené inak.
3.4. Objednávku vytvorí Kupujúci vyplnením objednávkového formulára. Pred jej odoslaním má Kupujúci možnosť kontrolovať a opravovať vložené údaje. Objednávku odošle kliknutím na tlačidlo "Objednať s povinnosťou platby".
3.5. Predávajúci bezodkladne potvrdí prijatie objednávky na e‑mail Kupujúceho. Kúpna zmluva je uzavretá okamihom doručenia akceptácie objednávky Kupujúcemu.
3.6. Predávajúci si vyhradzuje právo vyžiadať si dodatočné potvrdenie objednávky (napr. telefonicky alebo e‑mailom) s ohľadom na jej charakter (množstvo, cena, náklady na dopravu a pod.).
3.7. Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku. Náklady Kupujúceho na použitie týchto prostriedkov si hradí sám.
4. Cena tovaru a platobné podmienky
4.1. Kúpnu cenu a náklady na dodanie môže Kupujúci uhradiť týmito spôsobmi:
na dobierku v mieste určenom Kupujúcim;
bezhotovostne prevodom na účet Predávajúceho (IBAN: SK20 1111 0000 0018 1571 8018);
online cez PayPal: miloslavalko@gmail.com.
4.2. Spolu s kúpnou cenou je Kupujúci povinný zaplatiť aj náklady na balenie a dodanie v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené inak, pojem "kúpna cena" zahŕňa aj tieto náklady.
4.3. Predávajúci nepožaduje zálohu, pokiaľ nie je dohodnuté inak. Predávajúci si však môže vyžiadať platbu vopred (najmä podľa čl. 3.6.).
4.4. Pri platbe na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. Pri bezhotovostnej platbe je splatnosť 1 deň od uzavretia Kúpnej zmluvy.
4.5. Pri bezhotovostnej platbe je Kupujúci povinný uviesť variabilný symbol. Záväzok zaplatiť kúpnu cenu je splnený pripísaním sumy na účet Predávajúceho.
4.6. V prípade omeškania s úhradou je Predávajúci oprávnený požadovať zákonný úrok z omeškania podľa Občianskeho zákonníka a uplatniť si náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s vymáhaním pohľadávky.
4.7. Zľavy poskytované Predávajúcim nie je možné navzájom kombinovať, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak.
4.8. Po úhrade ceny vystaví Predávajúci Kupujúcemu daňový doklad (faktúru) a zašle ho elektronicky na e‑mail Kupujúceho.
5. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy (spotrebiteľ)
5.1. Kupujúci – spotrebiteľ má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku podľa § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z. z. bez uvedenia dôvodu do 14 dní od prevzatia tovaru; ak predmetom zmluvy je viac druhov tovaru alebo dodanie vo viacerých častiach, lehota plynie od prevzatia poslednej dodávky.
5.2. Na odstúpenie môže Kupujúci použiť vzorový formulár Predávajúceho a zaslať ho e‑mailom na info@zberatelskekarticky.sk alebo poštou na adresu Predávajúceho. Odstúpenie musí byť odoslané v lehote podľa bodu 5.1.
5.3. Po odstúpení sa zmluva od začiatku zrušuje. Kupujúci je povinný vrátiť tovar do 14 dní od doručenia odstúpenia Predávajúcemu; náklady na vrátenie znáša Kupujúci.
5.4. Predávajúci vráti prijaté platby rovnakým spôsobom do 14 dní od doručenia odstúpenia; nie však skôr, než mu bude doručený vrátený tovar alebo než Kupujúci preukáže jeho odoslanie.
5.5. Predávajúci je oprávnený započítať nárok na náhradu škody na tovare proti nároku Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
5.6. Právo odstúpiť sa nevzťahuje najmä na prípady podľa § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. (napr. tovar vyrobený podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho, tovar podliehajúci rýchlemu zníženiu akosti, tovar v uzavretom obale z hygienických dôvodov po jeho otvorení a pod.).
5.7. Predávajúci môže od zmluvy odstúpiť až do prevzatia tovaru Kupujúcim; vtedy vráti Kupujúcemu uhradené platby bezodkladne.
6. Preprava a dodanie tovaru
6.1. Ak si Kupujúci zvolí osobitný spôsob dopravy, nesie riziká a prípadné dodatočné náklady s tým spojené.
6.2. Ak je Predávajúci povinný dodať tovar na miesto určené Kupujúcim, Kupujúci je povinný tovar pri dodaní prevziať.
6.3. Ak je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo dohodnuté v objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady s tým spojené.
6.4. Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu; v prípade porušenia môže zásielku neprevziať a vyhotoviť s kuriérom záznam o škode.
6.5. Ďalšie práva a povinnosti pri preprave môžu byť upravené dodacími podmienkami Predávajúceho.
6.6. Neprevzatie zásielky (dobierka a pod.)
Ak Kupujúci zásielku bezdôvodne neprevezme (vrátane vrátenia zásielky po márnom uložení), Predávajúci má právo požadovať od Kupujúceho náhradu skutočných nákladov spojených s odoslaním a vrátením zásielky (poštovné, balné, poplatky dopravcu), prípadne poplatok za administratívne spracovanie v primeranej výške. Predávajúci je oprávnený tieto náklady vymáhať aj súdnou cestou a/alebo podmieniť ďalšie objednávky platbou vopred; pri opakovanom porušení je oprávnený ďalšie objednávky odmietnuť.
7. Zodpovednosť za vady (reklamácie)
7.1. Práva a povinnosti strán sa riadia najmä § 619 až 627 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
7.2. Predávajúci zodpovedá, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä, že: (a) má dohodnuté alebo obvyklé vlastnosti; (b) hodí sa na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa; (c) zodpovedá množstvu a kvalite; (d) vyhovuje právnym predpisom.
7.3. Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené bežným opotrebením, nesprávnym používaním, mechanickým poškodením alebo pri tovare so zníženou cenou na vadu, pre ktorú bola cena dohodnutá.
7.4. Vada prejavená do 6 mesiacov od prevzatia sa považuje za vadu existujúcu už pri prevzatí, ak sa nepreukáže opak. Kupujúci môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady v lehote 24 mesiacov od prevzatia, ak osobitný predpis neustanovuje inak.
7.5. Reklamáciu môže Kupujúci uplatniť na adrese prevádzky alebo na kontaktoch uvedených v čl. 12.6. Predávajúci vydá písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie a vybaví ju bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní.
7.6. Podrobnosti môže upravovať Reklamačný poriadok Predávajúceho, ak je vydaný.
8. Ďalšie práva a povinnosti strán
8.1. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho zaplatením celej kúpnej ceny.
8.2. Predávajúci nie je viazaný žiadnym kódexom správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) zákona č. 102/2014 Z. z.
8.3. Sťažnosti Kupujúceho vybavuje Predávajúci na e‑mailovej adrese reklamacie@zberatelskekarticky.sk.
8.4. Na mimosúdne riešenie sporov je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk. Platforma EÚ pre ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
8.5. Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Dozor vykonávajú príslušné orgány: živnostenské úrady, SOI a Úrad na ochranu osobných údajov SR.
8.6. Kupujúci preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
9. Ochrana osobných údajov (GDPR)
9.1. Spracúvanie osobných údajov sa riadi Nariadením (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.
9.2. Prevádzkovateľ: Valko Consulting s.r.o., IČO 54633214, kontakty v čl. 12.6.
Účely: uzavretie a plnenie zmluvy, vedenie Používateľského účtu, účtovníctvo, vybavovanie reklamácií, marketing (ak je udelený súhlas).
Právne základy: plnenie zmluvy, zákonná povinnosť, oprávnený záujem, prípadne súhlas.
Príjemcovia: dopravcovia, poskytovatelia IT a účtovných služieb, platobné brány; len v nevyhnutnom rozsahu.
Doba uchovávania: po dobu trvania účelu a zákonných lehôt; pri marketingu do odvolania súhlasu.
9.3. Práva dotknutej osoby: prístup, oprava, výmaz, obmedzenie, prenosnosť, námietka, sťažnosť na ÚOOÚ SR (www.dataprotection.gov.sk).
9.4. Poskytnutie údajov potrebných na uzavretie a plnenie zmluvy je nevyhnutné; bez nich nemožno zmluvu uzavrieť.
9.5. Predávajúci môže poveriť spracúvaním sprostredkovateľov (zmluvných partnerov) v súlade s GDPR. Osobné údaje nie sú sprístupňované tretím osobám nad rámec uvedeného bez právneho dôvodu.
10. Cookies a obchodné oznámenia
10.1. Webová stránka používa súbory cookies. Nevyhnutné cookies sa spracúvajú na právnom základe oprávneného záujmu; analytické a marketingové cookies len na základe súhlasu, ktorý môže Kupujúci kedykoľvek odvolať v nastaveniach prehliadača alebo v cookie lište.
10.2. Kupujúci môže udeliť súhlas so zasielaním obchodných oznámení na svoj e‑mail. Súhlas je možné kedykoľvek odvolať prostredníctvom odkazu v e‑maile.
11. Doručovanie
11.1. Písomnosť sa považuje za doručenú, ak je zaslaná na e‑mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke alebo v Používateľskom účte, prípadne poštou na kontaktnú adresu.
12. Záverečné ustanovenia
12.1. Právne vzťahy medzi stranami sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky.
12.2. Voľbou práva podľa bodu 12.1 nie je spotrebiteľ zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú kogentné ustanovenia práva štátu jeho obvyklého pobytu podľa nariadenia Rím I.
12.3. Ak je niektoré ustanovenie týchto Obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, nahradí sa ustanovením, ktorého význam je tomuto ustanoveniu najbližší. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
12.4. Kúpna zmluva vrátane Obchodných podmienok je archivovaná v elektronickej podobe a nie je prístupná.
12.5. Prílohou Obchodných podmienok je Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
12.6. Kontaktné údaje Predávajúceho:
Adresa pre doručovanie: Bieloruská 18, 821 06 Bratislava, Slovensko
E‑mail: info@zberatelskekarticky.sk
Telefón: +421 911 484 312
13. Služba "Hodnotenie kariet/samolepiek" (AP Grading)
13.1. Služba umožňuje zabezpečiť odborné posúdenie a certifikáciu zberateľských kariet (športové karty, Pokémon, MTG, samolepky) prostredníctvom partnerského hodnotiteľa AP Grading v Nemecku. Zásielky odosielame 1–2× mesačne; doba hodnotenia sa môže predĺžiť až na približne 2 mesiace.
13.2. Kupujúci je pri objednávke povinný uviesť deklarovanú hodnotu každej karty (základ pre cenu služby a poistné krytie). V prípade straty alebo poškodenia počas prepravy sa nahrádza maximálne deklarovaná hodnota.
13.3. Zodpovednosť za doručenie k Predávajúcemu: Predávajúci preberá zodpovednosť za karty až od ich prevzatia. Za doručenie kariet k Predávajúcemu zodpovedá Kupujúci.
13.4. Kupujúci berie na vedomie, že výsledok hodnotenia (stupeň známkovania) je odborný a čiastočne subjektívny posudok tretej osoby; Predávajúci nezodpovedá za samotný výsledok hodnotenia.
13.5. Služba predstavuje digitálnu/služobnú činnosť poskytovanú s výslovným súhlasom Kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie; Kupujúci berie na vedomie, že po začatí poskytovania služby nemá právo odstúpiť podľa § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z.
Príloha: Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy
(1) Adresát: Valko Consulting s.r.o., Bieloruská 18, 821 06 Bratislava, Slovensko, info@zberatelskekarticky.sk
(2) Týmto oznamujem/oznamujeme, že odstupujem/odstupujeme od zmluvy o kúpe tovaru …
(3) Dátum objednania/dátum prijatia …
(4) Meno a priezvisko spotrebiteľa …
(5) Adresa spotrebiteľa …
(6) Podpis spotrebiteľa (len ak sa formulár zasiela v listinnej podobe) …
(7) Dátum …
V Bratislave dňa 10. 09. 2025